18. května 2014

Železný král - Julie Kagawa

Železný král (Železná víla, #1)Název: Železný král
Autor: Julie Kagawa
Rok vydání v ČR: 2012
Vydavatelství: Knižní klub
Originální název: The Iron King
Série: Železná víla
Počet stran: 368
Hodnocení na goodreads.com: 3.97
Moje hodnocení české obálky: 5/5 stejná jako originální
Anotace:
První díl skvěle hodnocené "young adult" série s nádechem fantasy. Život šestnáctileté Meghan Chaseové se převrátí naruby, když se dozví, že jejího malého bratra unesly podivné bytosti do kouzelné země Férie. Během záchranné mise se ukáže, že Meghan je dcerou mocného Letního krále a ona samotná je pro mnoho obyvatel říše cennou trofejí. Ve snaze najít bratra se spojí s Ashem, zimním princem a svým nepřítelem, jehož chladná krása, statečnost a skrývaná zranitelnost jsou Meghan čím dál méně lhostejné… (databazeknih.cz)

Ukázka zahraničních obálek:
Plötzlich Fee - Sommernacht (Plötzlich Fee, #1) (Německo) 13006336 (Francie)
The Iron King - El rey de hierro (The Iron Fey, #1) (Španělsko) Järnkonungen (Iron Fey, #1) (Švédsko)

Všechny ostatní obálky jsou podobné té naší a originální.

Moje hodnocení (může obsahovat spoilery, číst na vlastní nebezpečí!):
Tuhle knížku jsem četla dávno - asi tak před rokem, ale pro mě je to dávno. =)
Meghan se zdá být normální středoškolačkou, ne moc oblíbenou mezi svými vrstevníky. Ještěže má svého nejlepšího kamaráda Robbieho. Jenže jednoho dne se začnou dít věci - na
počítači ji proběhne zpráva, která znemožní kluka, který se jí líbí a který je nejoblíbenějším
ho prince Zimního dvoru Ashe a objeví tajemné Železné férie. Jak tohle může dopadnout? na celé škole. Aby toho nebylo málo, kouzelné bytosti unesli jejího bratra a nahradili ho Podvržencem. Meghan se dozvídá, že její nejlepší kamarád je Puk, je dcerou Letního krále Oberona a že existuje kouzelná říše Férie. Na cestě za záchranu jejího bratra uzavře smlouvu s Grimalkinem, kocourem, co se objevuje a mizí sám od sebe, pozná krásné

Celý příběh mě nadchl, před tou knížkou jsem zhltla grafický román Sen noci s
vatojánské, která se mi moc líbila a řekla jsem si, že si musím přečíst i originál od Shakespeara. A knížka měla v sobě všechno, co je ve Snu noci svatojánském - Oberon, Titanie, Puk…


Megan mi přišla chvílemi strašně protivná a otravná. Ano, soucítím s ní, určitě bych taky šla taky šla zachránit svého bratra, ale ona mi chvílemi přišla ufňukaná a měla jsem jí s to chutí uškrtit. Zato Puk byl opravdu šoumen a Ash byl taky kus - a tady se dá očekávat milostný trojúhelník, jak jinak. Holky, co četly druhý díl, mi prozradily, že ve druhém díle si mezi těma dvěma si bude vybírat. Dále tu máme Grimalkina, super kocoura, u jeho rozumů jsem se hodně zasmála.


Celý svět je krásně vymyšlen, vchod do Férie, Dvory a celá příroda
Palec nahoru.zachránit svého bratra, ale ona mi chvílemi přišla ufňukaná a měla jsem jí s to chutí uškrtit. Zato Puk byl opravdu šoumen a Ash byl taky kus - a tady se dá očekávat milostný trojúhelník, jak jinak. Holky, co četly druhý díl, mi prozradily, že ve druhém díle si mezi těma dvěma si bude vybírat. Dále tu máme Grimalkina, super kocoura, u jeho rozumů jsem se hodně zasmála.

Knížka je napsána ich-formou, čte se dobře, nikde se nezaseknete, možná vám stejně jako mě bude někdy vadit Megan, ale ta se dá překousnout. Já jsem ji měla přečtenou za dva dny prázdnin. =)
Těším se, až se mi vrátí druhý díl a budu si ho moc přečíst.

Závěrečné hodnocení:
Klady - zápletka, hezká četba, originální nápad
Zápory - otravná hrdinka

Hodnocení:
4/5

http://comicbuzz.com/wp-content/uploads//2013/04/The-Iron-King_cover-.jpg
(Nekopíruju, jsem autorka. Dříve zveřejněno zde)

Zdroje obrázků:
https://www.goodreads.com/book/photo/9805610-pl-tzlich-fee---sommernacht
http://thebooksmugglers.com/wp-content/uploads/2010/05/Kagawa_Julie_01_10.jpg
https://www.goodreads.com/book/photo/14757246-the-iron-king---el-rey-de-hierro
http://d202m5krfqbpi5.cloudfront.net/books/1338597785l/13006336.jpg
https://d202m5krfqbpi5.cloudfront.net/books/1334590265l/13604539.jpg
http://comicbuzz.com/wp-content/uploads//2013/04/The-Iron-King_cover-.jpg

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý váš komentář. :-)