14. června 2014

Tahle píseň ti změní život - Leila Sales

Tahle píseň ti změní životNázev: Tahle píseň ti změní život
Autor: Leila Sales
Rok vydání v ČR: 2013
Vydavatelství: COOBOO
Originální název: This Song Will Save Your Live
Série: -
Počet stran: 248
Hodnocení na goodreads.com: 4,04 při 5441 hodnocení
Hodnocení na databazeknih.cz: 79% při 19 hodnocení
Web Leily Salesové:  http://leilasales.com
Web knížky: ?

Anotace:
Elisa Dembowská si ve srovnání se svými vrstevníky odjakživa připadá jako mimoň. A pak se jednoho dne rozhodne, že udělá všechno pro to, aby se to změnilo. Celé prázdniny na sobě dře – čte správné časopisy, dívá se na správné seriály, dokonce si i zásadně obmění šatník, jen aby hned první den školy zjistila, že se snažila zbytečně. Že i kdyby na sobě pracovala sebevíc, nezmění to, jaká je uvnitř, a že to její spolužáci vždycky poznají a stejně se s ní nebudou kamarádit. Ale co s tím? Můžete se sebou něco udělat, aby se z vás stal spokojený mimoň?
(zdroj: goodreads.com)

Ukázka zahraničních obálek:
Všechny ostatní obálky jsou stejné jako ta naše/originální.
This Song Will Save Your Life (originální obálka)








Autorka:  
Leila Sales vyrůstala v Boston, Massachusetts a vystudovala University of Chicago. Nyní žije v Brooklynu, New York a pracuje jako editorka dětských knih. (zdroj: databazeknih.cz)

Moje hodnocení:

Děj:
DJ by lesciseauxElisa Dembowská je typickej outsider. Nezapadá mezi spolužáky a vrstevníky. Rozhodne se to změnit. Přes letní prázdniny se rozhodne, že se to změní. A tak nakoupí časopisy, kde se učí nazpaměť, jak se oblékat, pouští si seriály a filmy o chování na střední. Celé prázdniny stráví tím, že studuje, jak se chovají cool lidi. Jenže první školní den ve druháku ji nevyjde podle jejich představ a Elisa je rozhodnuta skoncovat se svým životem. Jenže to neví, co všechno se může stát.

Po dějové stránce to vypadalo nadějně. Holka, kterou nikdo nemá rád, se rozhodne něco se sebou udělat. Miluje muziku, stane se z ní DJ. Přála jsem si, aby bylo v knížce víc o tom, jak se měnila. Jenže jsem dostala příběh, kde na prvních 26 stránkách proběhla proměna, a pak na dalších 20 stránkách nějaký zvrat. V začátku to vypadalo slibně, ale pak jsem z toho byla dost zklamaná. Myslela jsem si totiž, že knížka bude zaměřena na to, jak se o prázdninách měnila a jak jí nakonec došlo, že všechno je zbytečné a že nejlepší je být sama sebou.

dj by iwannabamp3Ale jinak je v knížce celkem dobrá zápletka (menší spoiler: ale nevím, jestli by u mě rodiče nezjistili hned, že si rázuju večer po městě), hodí se na léto. Plus (či mínus) je to, že knížka končí realisticky. No, realisticky. Trochu mě ten konec naštval, protože jsem z YA knížek zvyklá, že knížka končí šťastně. Tady je to trošinku jinak a nechci vám spoilerovat, ale pro mě to moc šťastné nebylo. Ale pak, když jsem si to nechala rozležet v hlavě, pochopila to.

Styl psaní:
Knížka je napsaná velmi dobře, stránky rychle ubíhaly. Klasická ich forma. Moc se mi líbí citáty nebo přesněji úryvky z písniček na začátku každé kapitoly

Hodnocení obálky:
Originální je o něco lepší, protože když přečtete červená písmenka zleva doprava, dá vám to slovo LOVE. U nás je to přeházené a dávají něco ve stylu VLEO, což je škoda…

Klady knížky:
+ originální, realistický příběh
+ celkem dobré postavy

Zápory knížky:
- neočekávejte od příběhu hodně

Reakce po dočtení knížky: Už nikdy nebudu od knihy nic očekávat a přestavovat si děj.

Shrnuto, podtrženo:
Od knížky jsem očekávala mnohem víc, jak jsem uvedla už výše. Sama jsem si prošla posměchem ve škole a možná, že kdybych to četla v devítce, tak bych tu knížku milovala. Bohužel jsem byla hodně zklamaná. Ale i tak je příběh moc hezky napsaný. A teď si nejsem jistá s hodnocením. Je to něco mezi 3 - 3,5 hvězdičky (já na Goodreads zaokrouhluji nahoru). Nakonec je to na průměrných 3 hvězdičkách.


Hodnocení:
3/5

https://www.goodreads.com/book/photo/18114890-this-song-will-save-your-life
https://www.goodreads.com/book/photo/18468986-tahle-p-se-ti-zm-n-ivot
http://lesciseaux.deviantart.com/art/DJ-55634913
http://iwannabamp3.deviantart.com/art/dj-12344527
http://www.deviantart.com/art/Earphone-285640706

2 komentáře:

  1. Pěkné recenze :) Tuhle knížku si chcu už delší dobu přečíst tak uvidím jaká teda bude :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tuhle knížku mám v plánu si přečíst už jen proto že mám stejný problém jako ta divčina v ni. :D
    Je mi jasné že příběh nebude nic extra a nenadchne mě. Bude to spíš taková ododychovka ale i tak si ji chci přečíst. :)

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za každý váš komentář. :-)