19. července 2014

Překroč svůj stín - Katie McGarryová

Překroč svůj stín (Pushing the Limits, #1)Název: Překroč svůj stín
Autorka: Katie McGarryová
Rok vydání v ČR: 2014
Vydavatelství: COOBOO
Originální název: Pushing the Limits
Série:  Překroč svůj stín
Počet stran: 372
Hodnocení na goodreads.com: 4,13 při 61 589 hodnocení
Hodnocení na databazeknih.cz: 92% při 88 hodnocení



Anotace:
Nikdo neví, co stalo té noci, kdy se z Echo Emersonové, populární holky, stal outsider s podivnými jizvami na rukou, o kterých si špitá celé škola. Dokonce ani Echo nezná celou pravdu. Ale byla by moc ráda, kdyby se vše vrátilo k normálu. Ovšem když se v jejím životě zjeví Noah Hutchins, hezoun v černé kožené bundě, co holky vlastně využívá, vše se změní takovým způsobem, že si to ani v nejdivočejších snech nedovedla představit

Noah jí totiž rozumí.
A pomůže najít odpovědi.
Přitom by neměli mát vůbec nic společného.

A se všemi těmi tajemstvími, která v sobě oba nesou, je v zásadě nemožné, aby byli spolu. Přesto nedovedou potlačit vzájemnou přitažlivost. A Echo se ptá sama sebe, zda dokáže překročit vlastní stín.


Ukázka zahraničních obálek:
Destine la limita (Pushing the Limits, #1)(Rumunsko) Oltre i limiti (Pushing the Limits, #1)(Itálie) Pushing the Limits (Pushing the Limits, #1)(Originální, hardcover) Hors limites (Hors limites, #1) (Francie)Pushing the Limits (Pushing the Limits, #1)(Originální, paperback)  Pushing the Limits (Pushing the Limits, #1) (Anglie)



 
Autorka:
Katie McGarry byla teenager v dobách grunge a chlapecké kapely a na ty roky vzpomíná, jako nejlepší a nejhorší ze svého života. Je milovníkem hudby, šťastného konce a reality show, a je tajným fanoušek University of Kentucky basketbalu.

Katie by ráda slyšela o svých čtenářů. Kontaktujte ji přes její internetové stránky, katielmcgarry.com, nebo se staňte fanouškem na Facebooku a Goodreads.
(Zdroj: databazeknih.cz)



Elvira Fernandez Ramos | via Facebook

Moje hodnocení

Děj:
Je neuvěřitelné, jak rychle se z Populární Echo stala Podivínka Echo. Měla všechno – slávu, kamarádky, přítele. Jenže pak se stalo něco, na co si Echo nemůže vzpomenout. Jedna noc všechno změnila. Nemůže spát, protože ji trápí děsivé noční můry. Na rukou má podivné jizvy, které se snaží skrýt rukavicemi a halenkami s dlouhými rukávy. Doma to taky není ideální – má jednu jedinou kamarádku, táta si našel novou přítelkyni (její chůvu), máma je na prášcích a bratr mrtvý.

Co osud nechtěl – před kanceláří školní psycholožky narazí na Noaha Hutchinse. Noah kouří trávu, chodí za školu, střídá holky jako ponožky. Ale i on kdysi byl hvězda – než se stala nehoda. Teď mu nejvíce záleží na jeho bratrech a on je schopen udělat všechno, aby je získal do své péče. A když potká Echo, jeho život se začne otřásat v základech.

Noah Hutchins | via TumblrPříběh se mi zdál celkem povědomý – protiklady, které se by se neměly přitahovat. Ale přesto je to k sobě táhne. A oba mají za sebou nějakou nehodu či temnou minulost. Jo, to bych brala. Na to, že jsem si myslela, že tahle knížka je určená pro starší čtenáře… mile mně to nepřekvapilo. Celkem se mi líbilo, jak se vyvíjel příběh, jak se zamotával a zase rozmotával. Jediné, co jsem čekala, byl jiný konec.

Echo jsem místy chápala, jenže místy mi trošku štvala. Ale jen trošinku. A Noah je prostě Noah. (Tak mě napadá, jestli všichni knižní nositelé jména Noah jsou taky tak hot.)

Styl psaní:
Šel poznat rozdíl mezi vypravěči – Echo a Noah -, kteří se střídali co kapitolu. Zatím jsem nenarazila na knížku, ve které by bylo tolik sprostých slov. Pro mě novinka, ale zase to vypadalo malinko realističtěji. (Nesnáším postavy, které mluví jako Slovník spisovné češtiny.)

Hodnocení obálky:
Ehm, sice je inspirovaná originální obálkou, jenže mně se vůbec nelíbí. V jednoduchosti je sice krása… Ne, mně přijde, jako by se odešlo od rozdělané práce a omylem se to odeslalo do tisku. Ale nechci tím nikoho urazit! =/

:3 
Klady knížky: 
+ příběh
+ postavy

Zápory knížky:
- obálka
- není pro odpůrce dívčích románů

Reakce po dočtení knížky: Celkem OK…


Shrnuto, podtrženo:
Překroč svůj stín je pro mě první knížkou s tématikou dvou lidí, kteří mají za sebou temnou minulost. Bohužel nic světoborného, aspoň ne pro mě. I tak je to příjemná oddechovka, kde vám nebudou hrdinové moc lézt na nervy. Já osobně jsem spokojená a nemyslím si, že by to byla ztráta času. Příběh má hlavu a patu na to, že to je tak trošinku dívčí román (přesněji Contemporary Romace). A proto stojí za to si knížku přečíst!

Hodnocení:
4/5



Zdroje:
weheartit.com
https://www.goodreads.com/book/photo/18005782-destine-la-limita
https://www.goodreads.com/book/photo/10194514-pushing-the-limits
https://www.goodreads.com/book/photo/13560086-pushing-the-limits
https://www.goodreads.com/book/photo/20604155-oltre-i-limiti
https://www.goodreads.com/book/photo/13574375-hors-limites
https://www.goodreads.com/book/photo/20813361-pushing-the-limits

https://www.goodreads.com/book/photo/16179401-p-ekro-sv-j-st-n


v rámci projektu EXTRA týden

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý váš komentář. :-)