13. července 2015

Ostrov lhářů - E. Lockhartová

Ostrov Lhářů
Název: Ostrov lhářů
Autorka: E. Lockhartová
Rok vydání v ČR: 2015
Vydavatelství: Host
Originální název: We Were Liars
Série: -
Počet stran: 335
Hodnocení na goodreads.com: 3,87 hvězdiček při 33 751 hodnocení
Hodnocení na databazeknih.cz: 75% při 63 hodnocení




Anotace:
Přečtěte si to. A jestli se vás někdo zeptá, jak to skončí, prostě LŽETE!

Báječná rodina Sinclairových.
Soukromý ostrov.
Velice bystrá dívka, se kterou
je něco v nepořádku.
Skupina čtyř přátel — Lhářů —,
jejichž přátelství začne být destruktivní.
Revoluce. Nehoda. Tajemství.
Lži a další lži.
Pravá láska.
Pravda.


Ukázka zahraničních obálek:
 We Were Liars (Originál)L'estate dei segreti perduti (Itálie)L'estate dei segreti perduti(Itálie e-kniha)Mentirosos (Portugalsko) Quando Éramos Mentirosos(Portugalsko)A hazudósok(Maďarsko) Mincinoșii(Rumunsko) Ние, лъжците(Bulharsko) היינו שקרנים (hebrejsky) Solange wir lügen (Německo) Mēs bijām meļi (Lotyšsko) Виновата ложь (Rusko)


Autorka:
Narodila se v New Yorku, vystudovala anglickou literaturu na Kolumbijské univerzitě, nyní učí tvůrčí psaní a je spisovatelkou na plný úvazek. Napsala několik young adult románů, za knihu The Disreputable History of Frankie Landau-Banks (Pochybná historie Frankie Landau-Banksové, 2008) získala ceny Printz Award a Cybils Award za nejlepší young adult román. Dostala se také do finále National Book Award v kategorii young adult literatury. Pod jménem Emily Jenkins publikuje knihy pro děti. Její nejnovější kniha Ostrov Lhářů (2014) se stala bestsellerem New York Times.
Zdroj: databazeknih.cz


Moje hodnocení 

@elockhartbooks @elockhartbooks @elockhartbooks @elockhartbooks One of my all-time favourite books. It's amazing, and you should all check it out!!!! -BCadence Sinclairová Eastmanová. Tak zní celé jméno naší hlavní hrdinky. Její život se zdá být naprosto dokonalý, ale není. Ještěže její rodina vlastní soukromý ostrov, kde spolu se svojí rodinou tráví každé léto. Tady může Cadence zapomenout na všechna trápení a užívat si prázdniny s Lháři.

Cadence je dost zvláštní osobnost. Chvíli je spokojená, motýlci, květinky, pak ale udělá nějakou blbost a všechno letí do kytek. Z jejího pohledu vlastně většinu času všechno letí do kytek.
Děj se odehrává po nehodě. Celá rodina ví podrobnosti o nehodě, ale Cadence ne. Tuší, že před ní všichni tají něco děsivého. Odjede na ostrov a pomalu si začne vzpomínat, co se vlastně stalo. Pomalu a polehoučku odhalujete spolu s ní děsivé detaily nehody. Pravda totiž bolí.

We Were Liars by E. Lockhart.  #wewereliars http://wewereliarsbook.tumblr.comAutorčin styl psaní bylo to nejdivnější, co jsem dosud četla. Kapitoly byly krátké a já sama jsem se rychle začetla. Co mi vadilo a občas mě zpomalilo tak, že jsem se musela listovat několik stránek zpátky, abych pochopila souvislosti, bylo (řekněme) metaforické vyjádření autorky. V první části jsem si na to pomalu zvykala a jak jsem pokračovala, myslela jsem si, že jsem na to přišla, že vím, jak se to má číst. Pak přišla čtvrtá část, ve které by všechny dílky měly pomalu do sebe začít zapadat, ale já jsem byla naprosto ztracená. Jakmile jsem otočila poslední stránku, byla jsem zmatená jako lesní včela na dálnici. Dodnes vůbec netuším, jak to vlastně skončilo, i když jsem četla poslední stránku několikrát dokola.






Hodnocení:
Já ani nevím, jak bych knížku ohodnotila. Byla chyba, že jsem pátrala, jestli stojí za to číst. Všude ji vychválili, jak byla úžasná, tajemná, ohromná, originální. Ano, měli pravdu. Knížce právem náleží všechna ta skvělá ocenění (Bookworm Best Award for Best Fiction (2014), atd.), protože v ní najdete všechno: lži, pravdu, kamarádství, lásku, tajemno… Bohužel jsem se v ní občas ztrácela a nevěděla, která bije. I tak si ale Ostrov lží zaslouží vaši pozornost.
4/5

     
Děkuji nakladatelství Host.cz za poskytnutí recenzního e-booku.
Více informací zde


Zdroj:

https://www.pinterest.com/pin/394346511098062822/
https://www.pinterest.com/pin/234679830557592861/
Zdroj obálek: goodreads.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý váš komentář. :-)