28. června 2016

Lidé a jasnovidci

Kostičas - Samantha Shannon | Ohana's world of pure imagination: Příběh začíná v roce 2059. Devatenáctiletá Paige Mahoneyová pracuje v londýnském kriminálním podsvětí, kde působí jako jakási „spojka“ či „posel“ — je krajinochodec, zvláštní typ jasnovidce, a díky svým schopnostem se dokáže vnořit do mysli druhých lidí. Žije v represivním režimu Scion, kde páchá velezradu už jen tím, že dýchá. Jednoho dne se její život navždy změní. Je přepadena, unesena a převezena do někdejšího Oxfordu, města, které před dvěma sty lety zmizelo z map. Tam je Paige vydána na milost a nemilost Strážci, nejkrásnější, ale zároveň nejděsivější bytosti, jakou kdy potkala…



US Paperback #CoverReveal   The Bone Season (The Bone Season, #1) by Samantha Shannon: Omlouvám se, že jsem zkopírovala anotaci a nenapsala svou vlastní (jak to vždy dělávám), ale obávám se, že bych vám vyzradila více, než bych chtěla. Věřte mi, že čím méně toho víte, tím lépe pro vás.

Kostičas vychvalovali všichni knižní blogeři. Nenašla jsem jedinou negativní recenzi. Zaujalo mě taky srovnání se sérií Harry Potter. Z obou sérií mám za sebou jen první díly. Je těžké je porovnat, protože jsou oba úplně jiné – Potter cílí na malé děti, Kostičas je tak 15+. Přesto se tu najdou dvě společné věci – čtivost a originalita příběhu.

Autorka si pohrává s příběhem, má skvěle promyšlené fungování magie a dobře vykresluje postavy. Na začátku jsme „po hlavě“ vhozeni do příběhu, na žádné vysvětlování není čas. Paige pak všechny detaily a fungování jasnovidectví vysvětluje v průběhu příběhu – pomalu a srozumitelně.

To, co se stane po příjezdu do Oxfordu, vám určitě vyrazí dech. Mně se ten nápad líbí (že spoiler: i když jste výjimeční a odvedeni do „akademie“, kde mají zlepšit vaše schopnosti, nemusí to být „kladné“ zařízení, jako tomu je např. u Bradavic). Autorka to pojala opravdu originálně, takové kličky v ději jsem neviděla už hodně dlouho. Právě tyto kličky jsou příčinnou, proč knížku odkládáte s těžkým srdcem. Potřebujete vědět, co na vás autorka ušila tentokrát a jak to vlastně celé dopadne.

Warden and Paige from The Bone Season by Samantha Shannon | I'm dying:
Kostičas je horkým kandidátem na nejlepší knihu, kterou jsem tento rok četla. Nepoznáte, že se jedná o autorčinu prvotinu, ba naopak – řekli byste, že je to někdo zkušený, kdo píše neustále. Knížka obsahuje všechno, co by měla správná YA fantasy mít: lásku, přátelství, boj, magii. Překlad Lenky Kapsové je opravdu špičková práce (měla jsem tu možnost nahlédnout do originálu – její překlad je opravdu skvělý!). Konec mě naprosto dostal, a proto se těším, až otevřu Vidořád a budu pokračovat v Paigině dobrodružství.



Shannonová Samantha, Kostičas
Brno, nakladatelství Host, 2014, 480 stran
Hodnocení: 5 hvězdiček

Děkuji nakladatelství Host za poskytnutí recenzního výtisku!


Zdroj obrázků: pinterest

1 komentář:

  1. Pochybuju, že kdy bude existovat něco srovnatelného s Harrym Potterem, ale Kostičas zní zajímavě. Jen mi připadá, že už jsem odrostla young adult literatuře, tak třeba někdy pro relax, uvidíme.
    x
    www.introvertnisvet.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za každý váš komentář. :-)