23. května 2014

Prozření Mary Dyerové - Michelle Hodkin

Prozření Mary Dyerové (Mara Dyerová, #1)Název: Prozření Mary Dyerové
Autor: Michelle Hodkinová
Rok vydání v ČR: 2013
Vydavatelství: Brio
Originální název: The Unbecoming of Mara Dyer
Série: Mara Dyerová
Počet stran: 368
Hodnocení na goodreads.com: 4,13 při 53 435 hodnocení
Hodnocení na databazeknih.com: 88% při 63 hodnocení
Web Michelle Hodkin: http://www.michellehodkin.com/
Web knížky: http://www.maradyer.com/





Anotace:
Když se Mara Dyerová probudí jednoho dne v nemocnici a vůbec netuší, jak se tam dostala, má pocit, že život už nemůže být podivnější.
Může.
Věří, že za nehodou, při které zemřeli její přátelé, musí být něco víc.
Nemýlí se.
A po tom všem, čím si prošla, nevěří, že by se mohla ještě někdy zamilovat.
Plete se.
(zdroj: databazeknih.cz)

Ukázka zahraničních obálek:
Ostatní obálky se podobají té naší - a tudíš i originální.
Неподобающая Мара Дайер (Мара Дайер, #1)(Rusko)Was geschah mit Mara Dyer? (Mara Dyer, #1) (Německo)
Chi è Mara Dyer(Itálie) The Unbecoming of Mara Dyer (Mara Dyer, #1) (originální obálka)
Autorka:  
Michelle Hodkin se narodila a vyrostla na Floridě, chodila do školy v New Yorku a
navštěvovala právnickou školu v Michiganu. Pokud zrovna nepíše, můžete ji najít, jak se snaží dostat různé věci ze spárů jednoho z jejich všetečných mazlíčků. Prozření Mary Dyerové je její prvotina.



Moje hodnocení:
Mara Dyer _ Safer With You by ansimeonej:
Mara se jednoho dne probudí v nemocnici a nemůže si vzpomenout, jak se tam dostala a co se stalo. Její matka jí řekne, že na ní, její nejlepší kamarádku Rachel, kamarádku Clare a Mařina kluka Juda spadla budova zchátralého blázince. Ona je jediná, která přežila
Mara si nemůže vzpomenout, co se osudnou noc stalo. Přemluví rodiče, aby se přestěhovali na Floridu. Do nové školy moc nezapadá. Seznámí se s neodolatelným Noahem Shawem, po kterém jedou všechny holky ve škole. Jenže Mara v zrcadle vidí svou mrtvou kamarádku, na chodbě ve škole svého mrtvého přítele a kolem ní se začnou objevovat zavraždění lidé… Je Mara blázen nebo ne?

Kdysi dávno jsem na internetu narazila na úryvek z této knížky, byly to, myslím, první dvě kapitoly. Dost mě to zaujalo
Mara by bellelune16
, pátrala jsem po knížce a zjistila, že je to nový fenomén, bestseller, hit… zkrátka, že tahle knížka má grády. Pak jsem si přečetla pár rozporuplných recenzí, kde byla kniha vychvalována do nebes nebo zadupávána do země. Pak to shrnula 
 jedna bloggerka (teď už si nevzpomínám, která to byla), že tahle knížka nesedne každému.
Příběh je netradiční, žádnou podobnou tématiku jsem ještě nečetla. Bohužel jsem musela knížku ze začátku odložit, a v této pauze jsem zhltla Cinder. Ale pak jsem se k Maře vrátila a … páni, nemohla jsem se od knížky odtrhnout. Ale potom nastala učební pauza – učitelé si vzpomněli, že bychom si mohli napsat testy a písemky. A tady mě to trochu zarazilo, ke konci jsem se trochu nudila, ale ten konec mě naprosto překvapil a donutil si hned zarezervovat knížku v knihovně. Ale celkově s tím nemám problém.
Mara Dyer Dress by Dream-Weaver8 
Styl psaní:
Knížka je v ich-formě. Tenhle styl se mi líbil, akorát Mara byla někdy fakt případ pro psychologa. A když se na scéně objevil Noah – zabalte mi ho a pošlete v dárkovém balení, prosím. =D Akorát jak jsem se zmiňovala, někdy roztahaný děj.

Hodnocení obálky:
Miluju ji. Strašně se mi líbí to písmo na ní, moc oceňuji, že nakladatelství se rozhodlo nechat originální obálku.

Klady knížky:
+ Noah
+ krásná obálka
+ netradiční příběh

Zápory knížky:
- nesedne každému
- konec se mi zdál trošku roztahaný
- někdy je Mara trošku otravná


Reakce po dočtení knížky: COŽE?! JAK?! PROČ?! KDY?! KDE?!

Shrnuto, podtrženo:
Mara Dyerová je zajímavá knížka s netradičním příběhem. Místy bych ji přirovnala k YA detektivce či YA thilleru. Je to můj názor, ale takhle mi to připadá =D. Knížka je sice místy trošku roztahaná, některým lidem nebude po chuti, ale to i tak kompenzují postavy a úžasný Noah Shaw. Děj je nepředvídatelný a konec naprosto šokující. Pěkná knížka, doporučuju!

Hodnocení:
4/5

Na závěr trailer ke knize:


a už jenom zdroje:  

http://ansimeone.deviantart.com/art/Mara-Dyer-Safer-With-You-348731886
http://chrysalisgrey.deviantart.com/art/Way-more-attractive-301344080
http://bellelune16.deviantart.com/art/Mara-377284645
http://dream-weaver8.deviantart.com/art/Mara-Dyer-Dress-318333606
https://www.goodreads.com/

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý váš komentář. :-)