10. července 2015

Mezi láskou a smrtí - Meg Cabotová


Mezi láskou a smrtí (Podsvětí, #1)Název: Mezi láskou a smrtí
Autorka: Meg Cabotová
Rok vydání v ČR: 2012
Vydavatelství: Knižní klub
Originální název: Abandon
Série: Podsvětí (díl 1)
Počet stran: 272
Hodnocení na goodreads.com: 3,73 hvězdiček při 28 391 hodnocení
Hodnocení na databazeknih.cz: 77% při 164 hodnocení
Web autorky: http://www.megcabot.com



Anotace:
Sedmnáctiletá Pierce se málem utopila v bazénu na zahradě domu svých rodičů a vyvázla jen zázrakem. Událost byla posledním hřebíčkem do rakve rozkládajícího se manželství jejích rodičů a Pierce se s maminkou přestěhovala do ostrovního městečka jejího mládí, kde žije i babička a strýček s pochybnou pověstí. Po počátečních obtížích nachází ve škole nové přátele a setkává se i s tajuplným, ponurým, lehce agresivním, ale právě proto nesmírně atraktivním Johnem Haydenem, který se objevuje vždy, když to Pierce čeká nejméně, ovšem zaručeně přesně ve chvíli, kdy potřebuje jeho pomoc. Pierce o něm docela jistě ví jen jediné – je temný, půvabný a neodolatelný, ale není to žádný anděl. Kdyby mu propadla, byla by navždy odsouzena k existenci v místech, která ji děsí a kam se v žádném případě nechce vrátit... Dá přednost bezpečnému každodennímu životu, nebo omamující lásce v náručí smrti? První díl nové strhující „podsvětní“ řady.


Ukázka zahraničních obálek:
Abandon (Abandon, #1) (Originál)Jenseits (Jenseits, #1) (Německo)Abandon (Abandon, #1) (Audiokniha)Пленница на смъртта(Bulharsko)


Autorka:  
Meg Cabotová patří k současným americkým autorkám, které tvoří knihy především pro mládež.

Její život začal prvního února 1967 v Bloomingtonu v Indianě během nadvlády čínského horoskopického Koně (Fire Horse), známého smolařského znamení. Když vyrůstala, tak to lidé v jejím okolí naštěstí brali v potaz, alespoň do té doby, než dvakrát propadla z algebry, což zřejmě nebylo vinou horoskopu. Roku 1991 absolvovala na univerzitě v jejím rodném státě bakalářský stupeň. Poté se přestěhovala do New Yorku, kde se bez valného úspěchu pokoušela o kariéru ilustrátorky. Začala se věnovat své oblíbené činnosti - psaní příběhů. Vystřídala mnoho zaměstnání, pracovala například jako zástupkyně ředitele studentské koleje, což jí občas chybí. V roce 1993 se v aprílový den provdala za básníka Benjamina D. Egnatze.

Vytvořila více než čtyřicet knih pro mládež i dospělé, zřejmě nejznámější se stala série The Princess Diaries (Princezniny deníky), která byla publikována v 37 zemích a dva díly byly zfilmovány. Kromě toho napsala například sérii The Mediator (Mediátor) a 1-800-Where-R-You a mnoho historických romantických příběhů pod pseudonymy.

V květnu 2006 uveřejnily noviny Harvard Crimson, že devatenáctiletá autorka Kaavya Viswanathan okopírovala některé pasáže z Princezniných deníků do svých vlastních knih, které byly následně stáhnuty z prodeje.

V současné době dělí svůj čas mezi NewYork a Key West spolu s její kočkou Henriettou a manželem, který neví, že se oženil s horoskopickým Koněm. Neříkejte mu to, prosím...

Zdroj: databazeknih.cz 


Moje hodnocení 

Po přečtení prvního dílu Mediátora, prvního dílu série V kůži supermodelky a všech dílů Princezniných deníků jsem zírala na poloprázdnou poličku v knihovně vyhrazenou jen pro Meg Cabot a zvažovala, jakou další knížku od této úžasné bych si měla půjčit.

Byla jsem smířená s tím, že tahle knížka byla v době, kde vyšla, propadák - ale sto lidí, sto chutí. Navíc pozdější zjištění, že je to variace příběhu Persefony a Háda – a já miluju řeckou mytologii.

Pierce je vlastně mrtvá. O zimních prázdninách, které trávila u táty, spadla do bazénu, zamotala se do plachty a … přežila. Od té doby si připadá jako v cizím těle. Díky tomuto incidentu se už tak velmi křehký vztah jejích rodičů sesypal jako domeček z karet a oni se definitivně rozešli. Máma vzala Pierce s sebou do svého rodného města, k babičce, k bratranci a strýci. Všechno by bylo fajn, jen kdyby se pokaždé, když má Pierce problém, neobjevil strašně přitažlivý John Hayden.

Vztah John a Pierce je zajímavý. Spoiler: to, jak John doufá, že Pierce opustí svojí rodinu a bude s ním žít v Podsvětí. Ehm, fajn… Je mi patnáct, umřela jsem a vidina, že celou věčnost strávím v Podsvětí s klukem, který vypadá na devatenáct. Lákavá to nabídka! To, jak se John objeví vždycky, když je Pierce v pěkné kaši. To, jak Pierce neví, co si o něm má myslet.

Kupodivu mi to nelezlo na nervy, připomínalo mi to stylem psaní Mediátora. Odsýpalo to, žádná prázdná místa, žádné zdržování… Jde vidět, že Meg celý příběh pořádně promyslela a naplánovala.

S paranormálními romancemi jsem měla špatné zkušenosti, protože jsem od nich vždy očekávala víc. Skončilo to tak, že jsem naštvaně knížku po dočtení zavřela a měla s ní sto chutí smrknout o zem. Ale tady ne. S otevřenou pusou jsem otáčela stránky, a když jsem myslela, že všechno bude OK, tak se najednou otočil celý příběh o sto osmdesát stupňů. A ten konec! Z toho jsem byla na prášky! Spoiler: Kdo by z toho všeho podezříval babičku, že? Proč to skončilo tak otevřeně? Proč?!




Hodnocení:
Když si celý ten děj teď přehrávám v hlavě, dochází mi, jak moc se mi to líbilo. Knížku jsem četla v době, kdy jsem měla čtecí krizi, ale ta po dočtení zmizela.

Po dlouhé době to byla zase jedna z knížek, které mají otevřený konec. Ještěže vyšel druhý díl a doufám, že ho v knihovně budou mít co nejdřív.
5/5


Zdroje:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/ae/4f/94/ae4f94d55fc0b8c5a3673b5a400b0761.jpg
https://thewitcontinuum.files.wordpress.com/2010/06/roughwork2bysandara_1.jpg?w=331&h=235
pinterest.com
databazeknih.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý váš komentář. :-)