16. srpna 2015

Etta a Otto a Russell a James - Emma Hooperová

Etta a Otto a Russell a JamesNázev: Etta a Otto a Russell a James
Autorka: Emma Hooperová
Rok vydání v ČR: 2015
Vydavatelství: Jota
Originální název: Etta a Otto a Russell a James
Série: -
Počet stran: 324
Hodnocení na goodreads.com: 3,70 hvězdiček při 3 336 hodnocení
Hodnocení na databazeknih.cz: 84% při 11 hodnocení
Web autorky:
Web knížky: 




Anotace:
Ettě je 82 let a celý život strávila na farmě uprostřed kanadské prérie. Vidět oceán je její největší přání. A tak jednoho rána vstane ještě časněji než obvykle, vezme si pušku, čokoládu a na nohy své nejpevnější boty a vydá se na východ. K oceánu to má přes 3 000 kilometrů daleko. Její manžel Otto na ni trpělivě čeká doma, vaří podle Ettiných kartiček s recepty a vzpomíná. A soused Russell vzpomíná také, ale jeho vzpomínky jsou jiné – a stále Ettu miluje stejně, jako ji miloval před padesáti lety, předtím, než se provdala za Ottu.

Ukázka zahraničních obálek:
 Etta and Otto and Russell and James (originál) Ета, Ото, Ръсел и Джеймс(Bulharsko)



Autorka:
Emma Hooperová vyrůstala v kanadské Albertě. Láska k hudbě ji přivedla do Velké Británie, kde získala doktorát v muzikologii, v současnosti vyučuje na Bath Spa University. Hraje s celou řadou kapel, žije v Bathu, ale do rodné Kanady se vrací pravidelně (hlavně aby si tam zaběžkovala).

Zdroj: databazeknih.cz

Etta and Otto and Russell and James- Emma Hooper #quoteMoje hodnocení 

Etta je stará dáma, která strávila život na farmě po boku svého manžela Otta. Vždycky chtěla vidět moře, a proto se jednoho dne sbalí, nechá Ottovi instrukce ohledně vedení domácnosti a odejde na východ splnit si svůj sen. 

Knížka má docela zajímavou anotaci. Zaujala mě natolik, abych začala věnovat tomuto dílu větší pozornost. Navíc mi na Facebooku vyskakovaly recenze, jak je to skvělý příběh, že by si ji měl každý přečíst. Zajásala jsem, když mi přišla nabídka od Knihcentra, jestli bych tuto knihu nechtěla k recenzi.

Je zajímavé sledovat osudy hlavních hrdinů. V příběhu se prolíná minulost se současností a postupně se odkrývá minulost všech postav. Jak se Otto a Russel (nyní sousedé) seznámili? Jak Etta potkala Ottu? Jaká je Ettina minulost?

https://medium.com/@simonschuster/etta-and-otto-and-russell-and-james-by-emma-hooper-24a7f02b657cAle zjistila jsem, že to není můj šálek kávy. Bohužel mě knížka vůbec nezaujala, i když jsem se na ní nedočkavě vrhla - už ze začátku mě to vůbec mě nebavilo, což mě docela mrzí. Nad některými věcmi jsem vrtěla hlavou, protože ani po třetím přečtení jsem je nechápala. 

Hodně lidí tvrdilo, že je to příběh ze života, že je to napsáno, jako by se to už někdy událo. Troufám si nesouhlasit. 

Stylem psaní mi připomínala Na první pohled, protože u přímé řeči chybí uvozovky a to mě často mátlo. Plusové body má autorka za autentičnost receptů, dopisů a oznámení. (Zvláště těch receptů. Když máte hlad a čtete o skořicových šnecích, je to k vzteku. :))


Hodnocení:
Etta a Otto a Russell a James patří mezi ty knížky, které budete buď milovat, nebo je nepochopíte. Já bohužel patřím do té druhé skupiny. Asi jsem neměla u téhle knížky dobré duševní rozpoložení. Nesedla mi. To ale neznamená, že nesedne vám!

Tři a půl hvězdičky dávám za zajímavý nápad a za prolnutí minulosti s přítomností.
3,5/5
ZA RECENZNÍ E-BOOK MNOHOKRÁT DĚKUJI KNIHCENTRUM.CZ!!!

Zdroje:
pinterest.com
goodreads.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý váš komentář. :-)