30. října 2015

Co po ní zůstalo - T. R. Richmond

Co po ní zůstaloNázev: Co po ní zůstalo
Autorka: T. R. Richmond


Rok vydání v ČR: 2015
Vydavatelství: Jota
Originální název: What She Left
Série:  -
Počet stran: 400
Hodnocení na goodreads.com: 3,16 hvězdiček při 352 hodnocení
Hodnocení na databazeknih.cz: 74 % při 10 hodnocení
Web autora:
Web knížky: 



Anotace:
Podivná, zbytečná, nesmyslná. Tak se jeví smrt pětadvacetileté Alice všem, kdo si ji pamatují jako veselou a vitální dívku plnou života. Byla to nešťastná náhoda, sebevražda, nebo jí někdo pomohl? Všichni, kdo ji měli rádi, truchlí nad její ztrátou a leckdo si klade otázku – jaká vlastně byla Alice ve skutečnosti? Její bývalý profesor Jeremy Cooke je touto myšlenkou zaujat natolik, že se rozhodne znovu poskládat Alicin život z toho, co po ní zůstalo – spolu s ním se postupně probíráme deníkovými záznamy, dopisy i internetovými texty, jejichž prostřednictvím autor rafinovaně odhaluje kousek po kousku znepokojivé skutečnosti.
Pravda, která vyplouvá na povrch, nemusí být každému příjemná. Odhaluje bolestná zákoutí duše, tajemství, se kterými se nikomu nesvěřujeme, skutečnosti, na které bychom nejraději zapomněli.

Pravda bolí chvíli, ale lež bolí napořád.

Psychologický thriller Co po ní zůstalo je prvotinou T. R. Richmonda, oceňovaného britského novináře. Práva na překlad byla prodána do dvanácti zemí.

Ukázka zahraničních obálek:
 Tutto ciò che resta (Itálie) What She Left(originál) 
Ce qu'il reste d'Alice (Francie) What She Left: A Novel(originál)


Autor:
T. R. Richmond je oceňovaný britský novinář píšící pro nejrůznější tištěná i elektronická média. Specializuje se zejména na kočky, události na venkově, ale píše i knižní recenze a umělecká pojednání pro The Daily Telegraph, The Independent či The Bookseller. Svůj první článek publikoval v časopise o rybářství již v osmi letech. O psychologickém thrilleru Co po ní zůstalo říká: „Internet a sociální sítě způsobily revoluci v mezilidských vztazích a komunikaci, což mě velmi mě fascinuje. Tento fenomén mě přivedl na myšlenku napsat o tom knihu.“

T. R. Richmond žije v hrabství Surrey s manželkou a dvěma kočkami. K jeho zálibám patří turistika, fotografie a život na venkově.

(zdroj: databazeknih.cz)

Moje hodnocení 

Alice zemřela. Celé město žije touto zprávou. Jak se to stalo? Spáchala sebevraždu? Nebo ji někdo zabil? Vždyť jí bylo jenom dvacet pět let! Alicin profesor Jeremy Cooke se začne Alicí zabývat – vyslýchá její kamarády, sbírá věci, které s ní souvisely. Začne skládat její život jako velké puzzle. Díky tomu se z něj stává celebrita. Jenže na povrch vyplývají lži z minulosti.

Tahle knížka mě zaujala, protože jsem ji viděla v knihkupectví v oddělení detektivek - mám teď období, kdy mám chuť detektivní příběhy, proto jakmile mi přišla nabídka zrencezovat tuhle úplně novou (v té době pár týdnů po vydání), skočila jsem po ní.

Celá kniha je napsaná formou dopisů, zápisů do deníku, seznamů. Blog její nejlepší kamarádky, Alicin deník se seznamy, Lukovy zápisky, dopisy Jeremyho, kde si vylívá srdíčko…  Fajn, napadlo mě, to vypadá zajímavě. Postupem času mi to všechno přišlo otravné – Alice ve svém nudném deníku (sice nebyla žádné neviňátko, ale potom se „napravila“ a to její popisování byla prostě nuda) začala rozvíjet nějakou zajímavou myšlenku, ale tu autor si řekl, že nás trochu potrápí, utnul Alicin deník a frkl tam Jeremyho dopis.
 
Čekala jsem, že když to je thriller, budu se bát, kousat si nehty a podobně, přesně tak, jak nám píše naše milá wikipedie: „Thriller je žánr, který má u čtenáře nebo diváka vyvolat silné napětí a emoce. Thriller je žánr blízký hororu, s nímž často splývá.“ Místo toho jsem se užírala nudou. Přeskakovala jsem stránky, a přitom jsem nepřišla o nic důležitého. O napětí se nedá mluvit. Měla jsem chuť praštit čtečkou a zařvat, kdy se konečně něco stane!

Navíc Alice a Jeremy mi byli strašně protivní. Ona svým chováním. Ale Jeremyho dopisy mi vadily ze všeho nejvíce – to jeho uvažování a chování je mi prostě proti srsti. A o psychologickém vykreslení postav či nějakém psychologickém prvku ani nemluvím (a to mám seminář ze společenských věd).


Hodnocení:
Čekala jsem, že kniha bude napínavá, dech beroucí a kdoví co ještě. Místo toho jsem dostala knížku, u které jsem se nudila. První hvězdičku dávám za nápad zaměřit se, co po člověku zůstalo, druhou hvězdičku dávám za zajímavý styl psaní. Bohužel.
2,5/5

ZA RECENZNÍ E-BOOK MNOHOKRÁT DĚKUJI KNIHCENTRUM.CZ!!!


Zdroj:

 http://www.susey.at/projects/what-she-left-behind/
http://www.google.cz/url?sa=i&source=imgres&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAkQjRwwAGoVChMI1Nzrk7_qyAIVx8MUCh32jwTD&url=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fspanner2&psig=AFQjCNG5pPCi7arFTu4mQ7A21LGO85fs0Q&ust=1446304741059191
databazeknih.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý váš komentář. :-)