2. května 2015

Dobře jíst, lépe se cítit - Judith C. Rodriguezová

Název: Dobře jíst, lépe se cítit: Jak na to
Autorka: Judith C. Rodriguezová
Rok vydání v ČR: 2015
Vydavatelství: Metafora
Originální název: 200 Surefire Ways to Eat Well and Feel Better
Série: -
Počet stran: 144
Hodnocení na goodreads.com: -
Hodnocení na databazeknih.cz: 80% při 1 hodnocení
Web autorky: 
Web knížky: 
Odkaz na goodreads-




Anotace:
200 osvědčených tipů, jak se správně stravovat pro zdraví a pohodu

Jídlem ke zdraví a štíhlé postavě

Děsíte se slova dieta? S námi se ovšem bát nemusíte. To, co vám nabízíme, je veselá, zdravá a účinná dieta-nedieta. Poradíme vám, jak správně jíst, jak si vylepšit zdraví a jak zhubnout a dosaženou váhu si udržet.

Renomovaná dietoložka dr. Judith Rodriguezová napsala tuto knihu za pomoci týmu odborníků a nechce po vás nic těžkého. Žádné převratné změny, žádná přísná pravidla, která byste nedokázali dodržet. Povede vás jen po malých krůčcích, které snadno zařadíte do života. To je klíč k ideální váze a skvělé kondici.

Kniha je rozdělena do pěti částí, z nichž každá je zaměřená na některou z oblastí každodenního života. Dozvíte se, jak se stravovat a jak vařit doma, jak správně nakupovat, co si dát v restauraci nebo na večírku, jak si sestavit jídelníček a jaká strava se hodí pro speciální případy – co je dobré pro sportovce, co pro ženy, muže a děti, co je vhodné pro některé nemoci.


Ukázka zahraničních obálek: ?

Autorka:  
Profesorka na Univerzitě severní Floridy v Jacksonville na Floridě. Má bohaté zkušenosti se vzděláváním v oblasti výživy jako klinická dietetička. Pracovala jako konzultantka pro společnosti pro styk s veřejností a pro národní studii o výživě a zdraví. Je aktivní členkou Americké dietetické asociace.
Zdroj: databazeknih.cz

Moje hodnocení 

Cottage s vajíčkem a pažitkou - DIETA.CZKdyž jsem se o téhle knížce dozvěděla, byla jsem nadšená. Ne že bych potřebovala zhubnout, ale nějaké to kilo dolů udělá radost skoro každému ;). O zdravé výživě toho vím docela dost, protože mamka se tím zabývá docela dlouho, takže má vychytané, jak velké mají být porce, kdy si vzít svačinu/oběd/večeři, co si vzít, atd. Já jsem osobně některým věcem nerozuměla, proto mi knížka přišla jako skvělý materiál k doplnění mých mezer.

Dělala jsem si menší průzkum a zjistila jsem, že když se řekne dieta, většině ihned naskočí dieta z časopisů. Jenže ty mají velkou nevýhodou - nesedí každému. Mám to potvrzené od výživové poradkyně, která je striktně proti těmhle dietám. 

Spoustě lidí při slově dieta naskočí hladovění, nejezení, hnusná jídla. Redukční dieta, či jak to nazvat, není o tom, že byste nejedli, vynechávali důležité věci jako mléko, chleba atd, jak je to teď v módě. Právě naopak - a v knížce to autorka vysvětluje celkem dobře. Často totiž lidé hladoví, a tady se berou ta nadbytečná kila. Po upravení jídelníčku nakonec jíte nakonec víckrát denně, avšak menší množství.

Sezamové medové tyčinky - DIETA.CZTahle knížka mi přijde naprosto skvěle zpracovaná. Všelijaké poznámky na okrajích, bohaté ilustrace. Knížka je členěna do několika částí - Doma, Nákup, Restaurace a večírky, Diety, Speciální zdravotní požadavky. A skvělé užitečné rady! Konečně jsem si ujistila, kolik gramů je malá hrstka, pěst a další vychytávky, ve kterých jsem dříve tápala.

V jednom bodě nesouhlasím - autorka uvádí kalorie u všeho a jak si je hlídat. Dívala jsem a kola má méně kalorií než pomerančový džus, což je podle mě nesmysl, protože kola je mnohem nezdravější než džus. Zase jsem někde viděla hranolky z fast foodu, které výživová poradkyně zakazuje, protože jsou mastné, nezdravé, no zkrátka ble.

Ale zpátky k těm kaloriím. Znám jednoho kluka, který na tohle byl dost "pedant" a za měsíc zhubl hrozně moc. Pořád si počítal kalorie, aby nedej bože neměl náhodou o několik kalorií víc, protože to by pak nehubl! A to je, myslím si, špatně. 

My s mamkou "hrajeme" na bílkoviny, sacharidy a tuky. Proč tuky? Protože ne všechny tuky jsou škodlivé. To samé platí o sacharidech - jsou takzvané jednoduché cukry, například jablko, které se doporučuje jíst před nějakým sportovním výkonem. (V nějaké kapitole jsou dokonce ukázky nějakých cviků - za mě jedno velké plus)


Hodnocení:
Pokud hledáte způsob, jak zhubnout, a nechce se vám chodit k výživovému poradci, tahle knížka je úžasný poradce. Velké plus jsou obrázky a popisky, v téhle knížce je prostě všechno. Pokud pořád váháte, můžete se podívat na ukázku zde.
5/5
 

Děkuji nakladatelství METAFORA  za poskytnutí recenzního výtisku.
Více informací zde


Zdroje:
https://www.pinterest.com/pin/514325219921004853/
https://www.pinterest.com/pin/340092209336636116/
metafora.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý váš komentář. :-)